Απόκριες, φουστανελοφόροι στο Νησί και η «ζυγιά» τη δεκαετία 1960-1970

Αυτή η φωτο αναρτήθηκε χθες από τον Ηλίας Μπιτσάνης στις 21-2-2023
Είναι γύρω στα 1965. Απόκριες.
Στο μικρό πάρκο βόρεια της Εθνικής Τράπεζας και μπροστά από το Τυπογραφείο Παπαδημητρόπουλου και το ποδηλατάδικο του Γερασιμόπουλου.
Από τις μέχρι σήμερα καταγραφές
1, 2, 3, 9 Κομπανία από του Λέζαγα, σημερινή Στενωσιά
Στο 1 με το τούμπανο είναι ο Καλογερόπουλος Γεώργιος από του Λέζαγα,
στο 3 με το κλαρίνο ο Τσιγγάνος Θεοδωρόπουλος Αποστόλης από τον Άρι…
Στο 2 με το φέσι είναι ο Βαγγέλης Πετρουλάκης
4 Γιώργος Νικητόπουλος-Χωριατάκος
5 Ξενογιάννης Βασίλης
6 Κουμουράς Παναγιώτης, αρχηγός ομάδας με την γκλίτσα
7 Ρούτσης Γιώργος (Λάλος)
8 Δημήτρης Φωτεινάκης
10 Αργυρόπουλος Χρήστος-γελεκάκιας)
11 Χρίστος Τσοπανάκης, γιος του Βασίλη
12 Τσοπανάκης Βασίλης,
13 Γιώργος Χαραλαμπόπουλος
14 Ρούτσης Κλέαρχος
15 Γιάννης Κούτης

 

 

20-2-2023
Λόγω των ημερών: «Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι εκείνος που μπορεί να δώσει τα καινούργια στοιχεία, που είναι πάντα αναγκαία για να αναζωογονηθούν το ενδιαφέρον και οι εκδηλώσεις. Το Καρναβάλι στη Νέδουσα διέσωσε τον αρχέγονο χαρακτήρα του, καθώς κρατήθηκε μακριά από τα φώτα και στις καρδιές των ανθρώπων, έγινε γνωστό χάρη στις προσπάθειες των ανθρώπων που το «ανακάλυψαν» και εκείνων που συνέχισαν την παράδοση. Το Καρναβάλι στην Καλαμάτα χτίστηκε με νέα υλικά από αντιγραφή με όσα συμβαίνουν σε όλα τα αστικά καρναβάλια και με τις χωροχρονικές ιδιαιτερότητες. Το Νησιώτικο Καρναβάλι δείχνει μεγάλη αντοχή στο χρόνο, κρατάει την ψυχή του και μπορεί να χαράξει μια νέα πορεία προσαρμοσμένη σε ένα γάμο της παράδοσης με τον νεωτερισμό στο έδαφος της διασκέδασης και της συμμετοχής των ντόπιων ως «πρωταγωνιστών» στο θέαμα. Σε κάθε περίπτωση, καλές και χαρούμενες γιορτές σε όλους!»
Ολόκληρο το κείμενο σε αυτό το σύνδεσμο
[Από τους τελευταίους ομίλους φουστανελοφόρων στο Νησί και η «ζυγιά» τη δεκαετία 1960-1970]

Γιαννης Ζερβας

Στο αριστερό μερος της φωτογραφίας πισω,φαίνεται η ταμπέλα του ποδηλατάδικου του αειμνηστου ΓΕΡΑΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ.Εκει βρίσκεται τωρα το Σουπερ μαρκετ πετροπουλος μας νοικιαζε τα ποδήλατα με τις τρείς ροδες και καναμε βολτες γυρω γυρω στο πεζοδρομιο του απεναντι κηπάριου!!!!

Σταυρος Καλογεροπουλος

..και δίπλα από το ποδηλαταδικό του Περικλή του γερασιμοπουλου αριστερότερα το τυπογραφείο παπαδημητροπουλου..

Τζωρτζια Κουτη

Πρώτη σειρά, πρώτος δεξιά ο πατέρας μου, Γιάννης Κούτης😘😘

  Δήμητρα Μπλανα Ρούτση

Δεύτερος από δεξιά είναι ο πατέρας μου Γιώργο ρουτσης (λαλος)!!! διπλά από τόν πατέρα σου Γιώργο είναι ο Βασίλης ο Ξενογιαννης πάνω από τόν πατέρα σου είναι ο Γιώργος ο Χαραλαμπόπουλος δίπλα από τον Χαραλαμπόπουλο είναι ο Τσοπανάκης ο Βασίλης και δίπλα ο μικρός είναι ο γιος του Τσοπανάκη ο Χριστός τους δύο ακρινους δεν τους θυμάμαι θα ρωτήσω τόν πατέρα μου και θα σέ ενημέρωσω!!!!
Κύριε Μιχάλη τά ονόματα στη φωτογραφία είναι όπως τα έχετε γράψει Αργυρόπουλος Χρίστος όχι ο αδερφός του και αυτός με το φέσι το νούμερο 2 είναι ο Βαγγέλης Πετρουλάκης όχι ο Σαουλος από αυτή τη φωτογραφία μόνο ο πατέρας μου και ο Νικητόπουλος (χοργιατακος) είναι στη ζωή!!!

 Σταυρούλα Σαραντοπούλου

Περίπου ποτέ είναι η φωτό ποια χρόνια.

 Ηλίας Μπιτσάνης

Σταυρούλα Σαραντοπούλου εκτιμώ γύρω στα 1965

Ilias Nikitopoulos

είναι ο πατέρας μου και ο παππούς μου

 Ilias Nikitopoulos

Σμαραγδή Κατσιβαρδέα ο ψηλός δίπλα σε αυτόν με το κλαρίνο; ο τσολιας;

είναι ο πατέρας μου

Έφη Ευθυμια

ο αρχηγός αυτόν ήταν ο πατέρας μου Βασίλειος Τσοπανάκης
είναι στην απάνω σειρά ο τρίτος με το μουστάκι επίσης

Yorgos Costopoulos

κ. Ηλίας υπέροχη η φωτογραφία όσο και το κείμενο που τη συνοδεύει. Φυσικά και ανοίγετε μεγάλη κουβέντα, που πρέπει κάποια στιγμή να γίνει για την πρόοδο του Νησιώτικου Καρναβαλιού, και φυσικά πρέπει να υπάρξει η χρυσή τομή. Μόνη επισήμανση που έχω να κάνω είναι πως παλιότερα σε όποιο μπαούλο και αν άνοιγες θα έβρισκες μια παραδοσιακή στολή. Δηλαδή ήταν πράγματα που έβρισκες στο σπίτι όπως και γενικά ήταν οι απόκριες ( δεν υπήρχαν αποκριάτικα κοστούμια) όπου μασκαρεύονταν με ρούχα που υπήρχαν στο σπίτι. Τώρα πια μόνο σε πολιτιστικούς και χορευτικούς συλλόγους βρίσκεις τέτοιες στολές. Και ένα ακόμα σημείο που θέλω να επισημάνω είναι πως, τότε τα μουσικά όργανα ήταν σημαντικό στοιχείο για το κέφι των συμμετεχόντων. Τώρα δύσκολα θα βρεις άτομα να παίζουν κάποιο νταούλι ή κλαρίνο. Μόνο οργανωμένη κομπανία. Σε αντίθεση στη βόρεια Ελλάδα για παράδειγμα τα μουσικά όργανα δίνουν ένα ιδιαίτερο χρώμα στο καρναβάλι ( πχ χάλκινα Κοζάνης) και είναι κάτι που έχει περάσει στη νεολαία.
Προβολή Σχολίων